Sunday, February 15, 2015

"Love, Rosie" на Cecelia Ahern

Вероятно сте чували, а дори може би вече прочели, драматично-забавната любовна история на Роузи Дън и Алекс Стюарт a.k.a. "Love, Rosie" позната и още под заглавието "Where Rainbows End". Да бъдем честни - историята не е нищо ново или нечувано. Двама най-добри приятели, познавайки се "от както се помнят", в следствие на всякакви случки и ситуации най-накрая завършват заедно като щастлива двойка. Но за сметка на това книгата е написана по един много свеж и необичаен начин, с който можеш да я прочетеш за ден, два или три без никакъв проблем. Ако някой ме пита въпрос от типа на "Би ли ми предложила хубава романтична книга?", то тази би била в едно от предложенията ми. Но за някои, в случая е лошо, че все още не е преведена на български. А хубавото е, че не е написана с изключително сложни термини и изрази, за това човек със средни познания по английски би могъл да разбере написаното без проблем. 


 Това не е първата книга на писателката на тема "любовта и живота, но предимно любовта". След успеха на "P.S. I Love You", ирландката Сесилия Ахърн се завърна с "Love, Rosie". Феновете на жанра биха потвърдили.
Да не забравя да отбележа, че в книгата има невероятни цитати, които мен лично наистина ме впечатлиха, а имам доста високи критерии за книги жанр "романтика", тъй като чета предимно фентъзи, но все пак всичко е по-впечатляващо с любовна история!








А сега малко за филма, който излезе октомври 2014. Ролите на Роузи и Алекс бяха поверени на Лили Колинс и Сам Клафлин. По мое мнение е чудесен актьорски избор! Но както всяка "book-to-movie" адаптация си има своите недостатъци. Винаги съм била на мнение, че писателите трябва да присъстват по време на снимането на филма, за да не се получават недоразумения от страна на режисьорите и отрицателни отзиви от страна на аудиторията, чела книгите. Но все пак - винаги може да е по-лошо! В интерес на истината филма не ми се стори никак зле. Имам забележка по това, че буквално основни моменти от книгата бяха изпуснати, да не кажа половината книга! Стори ми се с наистина кратко времетраене. Ясно е, че не може всичко да се намести в един филм, с ограничено време. 

И все пак, поздравления за актьорската игра! 



5 comments:

  1. Честит ти първи пост!
    Ревюто ти е много сладко и сега пак искам мигновенно да прочета Love Rosie (shout out за Мони, която си мислеше,че няма да ми остане време за книгата) Веднага щом събера пари си купувам книгата!
    Добре дошла в BookBlog (току що го измислих, хехе) обществото...приветстваме те с отворени обятия *усмихва се и крие смъртта на всички герои от всеки възможен фандъм*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Благодаря ти! :D :)

      Delete
    2. П.С. Отлично разбирам това със смъртта и винаги, след като си харесам някой герой, той естествено трябва да умре, докато аз съм кълбо от feelings. *sob*

      Delete
  2. Крайно време беше да прочета още едно българско ревю за книга, която обичам. Радвам се, че ти е харесала. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aw, радвам се, че го оценяваш ^^

      Delete